Rozpocznij przygodę z jogą od podstaw

miesięczny kurs JOGI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Edycja poranna (poniedziałki i czwartki 9:00)
189 zł 4 tygodnie (8 lekcji)
  • nauka jogi od podstaw
  • stała grupa i godzina zajęć
  • poprawna nauka pozycji krok po kroku

miesięczny kurs JOGI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Edycja poranna (poniedziałki i czwartki 9:00)
60 zł 4 tygodnie (8 lekcji)
  • tylko dla posiadaczy kart Multisport Plus!
  • nauka jogi od podstaw
  • stała grupa i godzina zajęć

kurs JOGI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Edycja wieczorna (wtorki i czwartki 19:30)
450 zł 10 tygodni (20 lekcji)
  • nauka jogi od podstaw
  • stała grupa i godzina zajęć
  • poprawna nauka pozycji krok po kroku

kurs JOGI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Edycja wieczorna (wtorki i czwartki 19:30)
150 zł 10 tygodni (20 lekcji)
  • tylko dla posiadaczy kart Multisport Plus!
  • nauka jogi od podstaw
  • stała grupa i godzina zajęć
joga dla początkujących wrocław
Podstawowe informacje o kursie

Kurs trwa 10 tygodni, jest to łącznie 20 lekcji, każda po 75 minut. Dzięki temu jesteśmy w stanie omówić cały zakres podstaw jogi dla początkujących. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu. To powoduje, że zauważysz u siebie ciągły progres, chęć i motywację. Dodatkowo grupa jest zamknięta, zatem praktykujesz cały czas z tymi samymi osobami. To ułatwia aklimatyzację na zajęciach i daje dużo większy komfort praktyki. Ze względów higienicznych zachęcamy do przynoszenia własnej maty do jogi. Pomoce Do Jogi są dostępne w naszym sklepie na miejscu, możesz je kupić przed zajęciami. Wybierając Jogę We Wrocławiu zobacz grafik z dostępnymi zajęciami tego typu.

Jesteś posiadaczem karty Multisport Plus? 

Karnety na kurs mamy także dla Ciebie, w specjalnej cenie!

Nie wiesz, którą porę dnia wybrać?

Dołącz do kursu porannego (7:00, 9:00) lub do kursu popołudniowego (17:00 lub 19:30).

Kurs wstępny jogi poziom 0

Kurs Jogi Dla Początkujących charakteryzuje się precyzyjnym wytłumaczeniem krok po kroku podstaw. Dzięki temu jesteśmy w stanie osiągnąć korzyści płynące z praktyki. Poprawne wykonywanie pozycji jest niezbędne dla naszego zdrowia. Dlatego na kursie, ważne jest dokładne omówienie asan i wytłumaczenie jak używać pomocy do jogi. Wszystko jest wprowadzane w sposób dopasowany do grupy z dbałość o szczegóły w nauczaniu. Progresywny charakter kursu zapewnia, że uczysz się pozycji w sposób systematyczny, dzięki czemu pogłębiasz zrozumienie i bezpiecznie rozwijasz elastyczność, stabilność, siłę oraz dobre samopoczucie.

Zaczynasz praktykę jogi? Ten kurs jest dla Ciebie

Są to idealne zajęcia dla tych, którzy są nowicjuszami w jodze lub tych, którzy mają już doświadczenie z jogą, ale chcą bardziej skupić się na aspektach związanych z precyzją, aby wspierać prawidłową postawę podczas budowania siły i elastyczności. To zajęcia dla początkujących, wprowadzające podstawy jogi, gdzie wyrównanie i integracja ciała, umysłu i oddechu są w harmonii. Po ukończeniu kursu będziesz mieć podstawową wiedzę o tym jak wykonywać asany. Dzięki temu możesz brać udział we wszystkich klasach poziomu 0 oraz I. Uzyskasz podstawy, by poradzić sobie na klasach jogi Iyengara, Vinyasa, Ashtanga i Kundalini. Ewentualnie weźmiesz udział w kolejnym kursie dla początkujących na poziomie I.

Miesięczny kurs jogi dla początkujących

Serdecznie zapraszamy wszystkich początkujących joginów oraz osoby które chcą usystematyzować swoją praktykę. W przeciągu zaledwie miesiąca regularnej praktyki poznasz podstawowe asany i nauczysz się poprawnie je wykonywać. Kurs trwa 4 tygodnie i składa się z 8 lekcji. Zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki o 19:30 

Miesięczny kurs jogi jest dla każdego, kto chce rozpocząć swoją przygodę z jogą. Nie musisz być ani rozciągnięty, ani wysportowany. Joga jest dla każdego, więc na kurs zapraszamy wszystkich którzy są ciekawi jogi, chcą się wyciszyć, szukają chwili tylko dla siebie, chcą zadbać o swoje zdrowie, a przy okazji chcą rozruszać ciało. Tutaj pod okiem nauczyciela zaprzyjaźnisz się ze swoim ciałem i polubisz je takim, jakie jest ale popracujesz nad nagromadzonym napięciami, porozluźniasz je, a ciało wzmocnisz i uelastycznisz. 

 
kurs ashtanga joga wrocław
Czym jest Ashtanga joga?

Ashtanga Joga jest formą Hatha Jogi i wywodzi się z Sutr Patańdżalego. Tradycja tej metody związana jest z profesorem T. Krishnamacharya, którego uczniem był Sri Pattabhi Jois.

Ashtanga joga to tradycyjna seria pozycji wykonywanych za każdym razem w tej samej kolejności. Podobnie jak inne formy vinyasy, ashtanga opiera się na powitaniu słońca, które wykonuje się jako przejście między kolejnymi asanami.

Ostatecznym celem Ashtanga jogi jest wytworzenie tapas (dyscypliny) w celu oczyszczenia ciała i umysłu. Ponieważ cała praktyka jest energiczna i wymagająca fizycznie, jest to jeden z najlepszych stylów jogi dla rozwijania siły i elastyczności, oprócz kultywowania skupienia i rzucania wyzwań umysłowi. Jest to bardzo skuteczna forma medytacji w ruchu.

Sri Krishna Pattabhi Jois był indyjskim nauczycielem jogi i uczonym w sanskrycie. Opracował on i spopularyzował styl jogi vinyasa (płynnych przejść pomiędzy asanami) znany jako Ashtanga Yoga. W 1948 r. Jois założył Ashtanga Yoga Research Institute w Mysore w Indiach, w którym uczył studentów prawie aż do swojej śmierci.

ashtanga dla początkujących
Kurs Ashtanga jogi dla początkujących

Kurs Ashtangi kierowany jest dla zupełnie początkujących w tej metodzie jogi. Całość trwa 10 tygodni, jest to łącznie 20 lekcji, każda po 75 minut. Zajęcia odbywają się w każdą środę i piątek o 7:00 rano. Do praktyki Ashtangi wystarczy Ci w zasadzie sama mata do jogi, ze względów higienicznych zachęcamy do przynoszenia własnej.

Dzięki zajęciom 2 razy w tygodniu wypracujesz regularność w praktyce i nauczysz się całej sekwencji Pierwszej serii Ashtanga jogi, tak aby po ukończeniu kursu rozpocząć praktykę własną. 

Kluczowe zasady praktyki Ashtanga jogi

Istnieje kilka kluczowych zasad leżących u podstaw praktyki jogi Ashtanga:

  • Oddech: głęboki, słyszalny oddech Ujjayi zwany inaczej oddechem zwycięzcy, jest bardzo ważnym elementem praktyki. Jest kluczowym środkiem rozwijania skupienia i koncentracji. Nadaje odpowiedni rytm i umożliwia płynne przejście między asanami. Jeśli to możliwe, zaleca się, aby niektóre pozycje były utrzymywane przez pięć do ośmiu lub więcej oddechów.

  • Drishti: postrzeganie, czyli skupione spojrzenie, jest środkiem do rozwijania skoncentrowanej intencji. Występuje dziewięć tradycyjnych miejsc skupienia wzroku: nos, punkt nad głową, trzecie oko, dłoń, kciuki, prawa strona, lewa strona, pępek, stopa.

  • Vinyasa w dosłownym tłumaczeniu ruch. Może on być wewnętrzny – oddech, bądź zewnętrzny – płynne przejście pomiędzy asanami. W tradycyjnej praktyce vinyasy są wariacjami opartymi na motywie Powitania Słońca, który jest punktem wyjścia do praktyki wszystkich ruchów.

  • Bandha to ośrodek energetyczny w ciele człowieka, którego aktywowanie ma pomóc między innymi w kontroli oddechu. W ashtandze istnieją trzy najważniejsze bandhy, które pozwalają dobrze rozprowadzić energię podczas praktyki: Mula Bandha, Uddiyana Bandha, Jalandhara Bandha. Prawidłowe wykonanie bandhy polega na odpowiednim ułożeniu ciała w zdefiniowanej pozycji i spięciu właściwych mięśni – wymaga to dość dużej świadomości ciała.

  • Codzienna praktyka: Zaleca się praktykę sześć dni w tygodniu, z sobotą jako dniem odpoczynku. Dni pełni i nowiu należy również traktować jako dni odpoczynku, a kobiety mogą powstrzymać się od ćwiczeń podczas menstruacji.

 
Kurs dla posiadaczy karty Multisport Plus

Karnety na kurs mamy także dla Ciebie, w specjalnej cenie!

kurs vinyasa joga
Vinyasa joga

Tradycyjnie termin Vinyasa oznacza ruch wejścia i wyjścia z asany, zgranie ruchów ciała z oddechem (wdech do góry, wydech w dół).

Z kolei Vinyasa joga wywodzi się od Hatha jogi, która składa się z łagodnych i umiarkowanych asan. Vinyasa jest metodą praktyki asan i ich wariantów w różnych zakresach ruchu, połączenie właściwego oddechu i przy zachowaniu płynności.

Dowiedz się więcej na temat Vinyasa joga.

Chcesz spróbować Vinyasa jogi? Ten kurs jest dla Ciebie

Na kursie Vinyasa joga od podstaw nauczysz się techniki i prawidłowego wykonywania podstawowych asan, które stopniowo będziemy łączyć w sekwencje. Zbudujemy podstawy solidnej praktyki, które pozwolą Ci zwiększyć świadomość swojego ciała.

Sekwencje w Vinyasa jodze polegają na doborze pozycji tak, aby jedna asana wynika z poprzedniej i ją uzupełniała, rozwijała lub równoważyła. Na każdych zajęciach kursu będziemy skupiać się na innej grupie asan podczas wykonywania odmiennej sekwencji, powoli budując kolejne stopnie trudności i z czasem wprowadzając pozycje bardziej wymagające. Poziom poszczególnych pozycji będziemy dostosowywać do naszych możliwości i obserwować, jak zmienia się nasze ciało.

Zajęcia odbywają się w kameralnej grupie, tak, abyśmy mieli czas na rozwiązanie wątpliwości, zadawanie pytań i na indywidualne korekty. Z czasem popracujemy nad siłą, elastycznością i mobilnością całego ciała dzięki płynnym i lekkim przejściom między asanami. 

Podstawowe informacje

Kurs trwa 10 tygodni, jest to łącznie 20 lekcji, każda po 75 minut. Zajęcia odbywają się w każdy poniedziałek i środę o 7:00. Do praktyki wystarczy Ci sama mata do jogi, ze względów higienicznych zachęcamy do przynoszenia własnej. 

Jesteś posiadaczem karty Multisport Plus? 

Karnety na kurs mamy także dla Ciebie, w specjalnej cenie!

Najbliższe kursy jogi od postaw