NAUCZYCIELE


 

Dyplomowany i certyfikowany nauczyciel jogi metodą BKS IYENGARA® stopnia Intermediate Junior III.
Praktykę jogi rozpoczął w roku 1992. Od 2005 r. prowadzi regularne zajęcia jogi. Dwukrotnie odbył miesięczne staże w Instytucie Iyengara w Punie (Indie), gdzie ćwiczył pod czujnym okiem Gity i Prashanta Iyengarów. Ukończył kursy nauczycielskie: 2005-2008 r. Intoductory I i II, 2011-2012 r. Intermediate Junior I, 2014-2015 r. Intermediate Junior II, 2017 Intermediade Junior III. Wszystkie zdane przed komisją, w skład której wchodziła Rita Keller. Ostatni egzamin zdany z wyróżnieniem. Uczestniczył w kursach terapeutycznych dla nauczycieli stopnia Junior i Senior, prowadzonych przez Lois Steinberg (USA) w latach 2012-2014. Od 2006 r. uczestniczył w warszatach jogi prowadzonych przez: Abhi Sridhar (Indie-wnuczka BKS Iyengara), Lois Steinberg (USA), Rita Keller (Niemcy), Corine Biria (Francja), Gabriella Gubillaro (Włochy), David Meloni (Florencja), Eyal Shifroni (Izrael), Christian Pisano (Nicea), Yogi Zain (Kalifornia). 

Więcej 


EWA DURKA


Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością Hatha Jogi (AZS Politechnika Częstochowska). Jako wielka pasjonatka wszelkiej aktywności ruchowej przez wiele lat uczestniczyła regularnie w różnego typu zajęciach fitness. Między innymi przez kilka lat trenowała Body Art. Czuła jednak, że praca nad samym ciałem nie pozwala jej się w pełni rozwijać, co skłoniło ją do dalszych poszukiwań. Jogę metodą Iyengara odkryła w styczniu 2011 roku. Od tej pory uczestniczy regularnie w zajęciach w Fabryce Energii. Swoją wiedzę doskonali także na licznych warsztatach prowadzonych przez Marka Bednarskiego. Odbyła szkolenia pod okiem takich nauczycieli, jak: Konrad Kocot, Jurek Jagucki, Katarzyna Pilorz, Robert Spica, Roman Grzeszykowski, Małgorzata Madej, Ewa Wardzała, Marcia Monroe, Eyal Shifroni,  Śri H.S. Arun, Christian Pisano. Od stycznia 2012 roku prowadzi zajęcia w Fabryce Energii.    


KINGA STEFURAK


Jogę praktykuje od 7 lat, jednak dopiero joga wg metody Iyengara okazała się tym, czego podświadomie szukała. Jak sama mówi: "prócz możliwości bycia tu t teraz, pokory i wyrozumiałości dla własnych niedoskonałości, umiejętność spojrzenia z dystansem na to, co robi joga Iyengara pozwala mi jej precyzyjnie docierać do różnych rejonów ciała, o których wcześniej nie miałam pojęcia."
Uczestniczyła w warsztatach Marka Bednarskiego, Katarzyny Pilorz, Konrada Kocota. Od dwóch lat jest w trakcie kursu nauczycielskiego prowadzonego w systemie mentoringu przez Marka Bednarskiego.
Kinga z wykształcenia jest prawnikiem, prywatnie - mamą trzech synów, która stara się ogarnąć rzeczywistość i w całym tym chaosie znaleźć czas na regularną praktykę. Uwielbia wysokie góry, narty biegowe, taniec towarzyski i bezmyślne patrzenie w morze.


MICHALINA DALECKA


"Pierwszego spotkania z jogą chyba nigdy nie zapomnę. Byłam pewna, że zajęcia są proste, że sobie trochę odpocznę, odprężę się i przy okazji porozciągam. I co? Nic bardziej mylnego :) Wtedy jeszcze niewiele rozumiałam ale wiedziałam, że na pewno wrócę na kolejne zajęcia.
Joga dawała mi dużo siły ale i też była bardzo wymagająca. Po 4 latach ciężkiej pracy i praktyki odnalazłam w jodze wszystko to czego potrzebowałam, a moje ciało nigdy nie było mi bardziej wdzięczne niż obecnie. Tak więc, kochani, wszystko się da.
Małymi kroczkami powolutku do celu i co najważniejsze - dla siebie!"


MONIKA KUCZMA


Magister fizjoterapii, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Ma sportową duszę, jest instruktorem fitness i w tym kierunku rozwija swoją karierę. Prowadzi zajęcia dla zdrowego kręgosłupa, zajęcia fitness (typu shape, abt, tbc itp.), treningi personalne oraz Slavica Dance Fitness.
Żyje zgodnie z zasadą "fit=balans". Kocha dobre i zdrowe jedzenie, ale również wszelkie słodkie nowinki. Wraz z siostrą bliźniaczką, która zaraziła ją zdrowym odżywianiem, prowadzi kulinarną stronę internetową o zdrowych i pysznych słodkościach.  Dziewczyny chcą pokazać światu, że mimo pokarmowych alergii, nietolerancji i różnych chorób, można tworzyć małe dzieła sztuki, które smakują tak samo dobrze jak wyglądają.


ANIA SZCZEPAŃSKA


Uczy stylem Sivanady, Hatha, Vinyasa. Certyfikowana nauczycielka jogi dla dzieci, prenatal jogi, ukończyła także kurs instruktorki pilates. Jej cel ukierunkowany jest na jogę - rozwijanie się w praktyce asan, pranayam, pogłębianie wiedzy z jej filozofii i uczenie innych.

Lata regularnej praktyki własnej, zdobywanie wiedzy z literatury, zdobywanie certyfikatów oraz praca indywidualna ze świetnymi nauczycielami z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem doprowadziły ją tu, gdzie jest. Kocha uczyć innych, przekazywać wiedzę, tłumaczyć.
"Wsiąknęłam w jogę, a joga wsiąka we mnie. Za co kocham jogę? Za to, że nie czuję tu presji bycia lepszą czy najlepszą, rywalizacji. Joga nie ma końca, nie ma opcji, by po krótkim czasie zdobyć główny puchar i uznać, że praca skończona. Tu z ciałem i umysłem, z oddechem i ego, pokorą i samodyscypliną jest zawsze cos do zrobienia."
Ania to urodzona wegetarianka. Kocha zwierzęta, koncerty, muzykę na żywo. Bardzo lubi jeździć na rowerze, stretching, grę w badmintona, pływanie na SUPie, kajaku, bieganie, taniec, gotowanie, zbieranie grzybów oraz turystykę offroadową. Jak mówi o sobie: "Zawsze widzę szklankę do połowy pełną."  To, co kocha najbardziej, to oczywiście jogować i śmiać się, a najlepiej te dwie rzeczy w Bieszczadach :)


AGATA CHASZCZEWICZ


Instruktor rekreacji ruchowej (system Hatha Joga).
Zafascynowana ruchem, tańcem, w 2005 roku odkrywa wreszcie jogę i jej dobroczynny wpływ na ciało i umysł. Poznaje różne techniki jogi, traktując je raczej z doskoku. Jednak dopiero w 2009 roku trafia na zajęcia do Marka Bednarskiego i od tej pory pod jego okiem rozwija swoją praktykę i szkoli się na nauczyciela. Ponadto uczestniczy w warsztatach u nauczycieli, takich jak: Konrad Kocot, Jurek Jagucki, Katarzyna Pilorz, Jaki Nett, Joe Perreira, Christian Pisano, Eyal Shifroni oraz Yogi Zain. W 2012 roku ukończyła roczne studium Fizjoterapii, w latach 2014-2015 prowadziła jogę z elementami relaksacji w Grocie Solnej. Jej praktyka przez lata przechodzi różne etapy i zmienia się wraz ze zmianami w życiu: ciąża, przygotowania do porodu, regeneracja. Prywatnie jest mamą trójki dzieci. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu jogi dla dorosłych oraz dla dzieci i młodzieży.
W Fabryce Energii prowadzi głównie zajęcia dla kobiet w ciąży.


MARTA SAWRAS


Od zawsze byłam sportowa i próbowałam sił w wielu dyscyplinach. Joga stanowiła doskonałe uzupełnienie treningowe, aż w końcu zaczęła wieść prym i stała się stylem życia.

Próbowałam Ashtangi, Kundalini, Yin Jogi, czy jogi dla kobiet w ciąży. Po moich pierwszych zajęciach jogi w Fabryce Energii 3 lata temu, zakochałam się w stylu wg. B.K.S Iyengara i od tego czasu intensywnie praktykuję pod okiem doświadczonych nauczycieli. Niebawem rozpoczynam przygodę z kursem nauczycielskim w systemie mentorskim.

Zapraszam wszystkich na wspólną praktykę Hatha jogi - pełnej precyzji i świadomości uczenia się pracy z ciałem i umysłem.


KAROLINA GAWLIK


Z zawodu architekt, a z potrzeby spędzania większej ilości czasu poza biurkiem - instruktor jogi. Praktykuję od sześciu lat. W 2019 w końcu znalazłam się w wymarzonym miejscu na północy Indii, żeby zgłębić techniki jogi - nie tylko jej fizycznego aspektu, ale w szerszym kontekście całego systemu wartości i praktyk mentalnych, który ‘Joga’ obejmuje. Praktyka pomogła mi przetrwać trudne chwile i zawsze kiedy wydaje mi się, że nie mam na nią czasu, wiem, że to jest dokładnie ten moment w którym powinnam usiąść na macie.

  Sposród kilku rodzajów jogi, które miałam okazję odkryć, najbardziej spodobała mi się Vinyasa, którą mam szczęście dzielić się z innymi - zarówno na sali jak i online. W praktyce skupiam się nie tylko na samych asanach, ale również na kreatywnych przejściach między nimi. Całość składa się w płynne ‘flow’, które łącze ze świadomą praktyką oddechową. Dzielenie się energią podczas wspólnej praktyki w grupie jest dla mnie zawsze niesamowitym doświadczeniem.


LAURA LASKOWSKA


Tam gdzie wchodzi Laura najpierw pojawia się uśmiech. Na zajęciach Vinyasy u Laury jest miejsce na radość, śmiech i pozytywną energię. Uruchamia w ćwiczących pokłady akceptacji, uważności i empatii.

Z wykształcenia farmaceutka, z powołania joginka i terapeutka ajurwedy. Jej pierwszym nauczycielem był Paweł Turecki (Sri Sri Yoga). Jako nauczyciel szkoliła się pod okiem Basi Lipskiej-Larsen podczas trzech kursów Vinyasa Yogi.

Swoją przygodę z jogą zaczęła od ćwiczeń z książki, którą znalazła jako dziecko. Później joga stała się jej codziennością, a nawet lekarstwem na choroby i przeciwności losu. Marzy o tym, aby jak najwięcej osób przekonało się do korzyści płynących z jogi i ajurwedy. Aktualnie wychowuje 2 króliki i zbiera fundusze na pierwszy wyjazd do Indii.


ANIA WITKIEWICZ


Nauczyciel Ashtanga Vinyasa Jogi i Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością Hatha Jogi. Praktyka jogi od pierwszych kroków na macie nieustannie mnie fascynuje. Jest dla mnie najtrudniejszym rodzajem aktywności podczas której za każdym razem czuję, że mam nad czym pracować. Poszczególne, niewygodne dla mnie asany są wyzwaniem fizycznym ale tym samym uczą pokory, wytrwałości i samodyscypliny. Natomiast płynne przejścia, vinyasy dodają lekkości i przestrzeni, tej w głowie również. Uważam, że nieskończoność procesu bycia w jodze i brak rywalizacji na macie jest mocą.

Na zajęciach zwracam uwagę przede wszystkim na bezpieczeństwo i dostosowanie praktyki do możliwości fizycznych ciała. Tak aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał i dawać możliwość rozwoju bez nadmiernego obciążenia. Bardzo ważna w tym jest uważność i świadome wykonywanie pozycji ze zwróceniem uwagi na napięcie i aktywację mięśni, ułożenie stawów i skupienie na oddechu. Im bardziej staranna praktyka, tym więcej korzyści przynosi. Od zwiększenia mobilności i siły po lepszą koncentrację i wyciszenie umysłu. Lubię dynamiczną praktykę podczas której angażuję całe ciało pracując naprzemiennie z rozciąganiem i wzmacnianiem. Pozwala to na zbudowanie odpowiedniej równowagi siły i elastyczności w ciele, które dzięki zbilansowaniu tych cech będzie zdrowe. Ale przede wszystkim praktyka ma cieszyć, sprawiać radość i być motywacją oraz elementem wielopoziomowego dbania o siebie.


AGNIESZKA BERLIŃSKA


W nauczaniu i praktyce skupiam sie na połączeniu pracy ciała z oddechem i skupieniu wzroku - podstawowych założeniach Ashtangi Jogi. • Instruktor Jogi WSEWS • 200H Ashtanga Vinyasa Yoga Teacher Training Diploma • Kurs Instruktora Jogi w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie • Podyplomowe studia Jogi Klasycznej na Uniwersytecie Wrocławskim w Instytucie Studiów Klasycznych, Śródziemnomorskich i Orientalnych  

KAMILA GUTOWSKA


Z wykształcenia jest lekarzem dentystą i psychologiem. Obroniła pracę magisterską o uważności i zadowoleniu z życia u osób praktykującyh hatha jogę. Od blisko 4 lat dzieli się z ludźmi swoją największą pasją, czyli jogą. Jednak dzieląc się jogą, ma wrażenie, że energia dobra się mnoży. Zakochała się w jogowym byciu "tu i teraz" w 2008 roku. Przebłyski spokoju w głowie, lepsze radzenie sobie ze stresem i pojawiający się dystans do życiowych zmagań - to zauważyła na starcie. Ciało zaczęło zmieniać się później. Kształcenie się w jodze, to proces i projekt na całe życie. Bycie lepszym joginem, to bycie lepszym człowiekiem. Do jogi podchodzi jak do sztuki, nauki i dialogu między ciałem i umysłem. W indyjskim ashramie, gdy doszkalała się w 2014 roku na kursie nauczycielskim usłyszała, że joga jest psychologią Indii. W życiu próbuje łączyć wiedzę Wschodu z nauką Zachodu. Jest Instruktorem Rekreacji Ruchowej w specjalności fitness-ćwiczenia psychofizczne. Kolejnym rozwojowym krokiem, który robi jest kurs nauczycielski w metodzie B.K.S Iyengara u Katarzyny Pilorz.