świętuj z nami

Międzynarodowy Dzień Jogi 2022

międzynarodowy dzień jogi 2022

Praktyka Jogi przynosi radość, zdrowie, spokój od wewnątrz i pogłębia poczucie połączenia między wewnętrzną świadomością jednostki a światem zewnętrznym.

Niedziela 26.6.2022

Międzynarodowy Dzień Jogi to wydarzenie, które organizujemy co roku. Święto jogi obchodzone jest na całym świecie 21. czerwca. W tym roku ten dzień wypada we wtorek, więc wszystkich entuzjastów jogi zapraszamy do wspólnej praktyki w niedzielę 26. czerwca 2022.

Ten dzień będzie w Fabryce Energii przepełniony jogą.
Od 9:00 do 19:00 zapraszamy na zajęcia jogi według wszystkich najbardziej znanych metod. Lekcje jogi poprowadzą nasi wspaniali nauczyciele, reprezentujących różne style jogi: Iyengara, Vinyasa, Kundalini oraz Ashtanga oraz zajęcia zdrowy kręgosłup. Jest to idealna szansa na spróbowanie swoich sił w metodzie jogi, której wcześniej nie praktykowaliśmy. 

Lekcje jogi jakie przygotowaliśmy na ten dzień są zarówno dla początkujących joginów, jak i zaawanasowanych uczniów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystkie zajęcia trwają 45 minut, aby mieć siły na więcej niż jedną lekcję 🙂

plan i tematy zajęć 

  • 09:00 – Kundalini z Darkiem „Fenomen jogi Kundalini”
  • 10:00 – Vinyasa z Karoliną „Dookoła maty – mandala flow”
  • 11:00 – Vinyasa z Michaliną ” Co to ta vinyasa?”
  • 12:00 – Yin & Yang z Marią
  • 13:00 – Zdrowy kręgosłup z Moniką ” Zdrowy kręgosłup – siedzący tryb życia a życie Twojego kręgosłupa”
  • 16:00 – Iyengar z Kasią „Nie odchodź od zmysłów”
  • 17:00 – Ashtanga z Jagodą „Wstęp do Ashtangi”
  • 18:00 – Iyengar z Anią „Czy potrzebna jest regeneracja w jodze?”
  • 19:00 – Iyengar z Markiem „pomocne pomoce w jodze”

Jak wziąć udział w wydarzeniu?

1. Wykup karnet przez naszą stronę.

2. Zapisz się na wybrane zajęcia w naszym kalendarzu.

W ILU ZAJĘCIACH JOGI MOGĘ WZIĄĆ UDZIAŁ PODCZAS DNIA JOGI?

Kupując jedną wejściówkę możesz skorzystać ze wszystkich zajęć jogi w ramach Międzynarodowego Dnia Jogi! Dzięki temu poznasz różne style jogi oraz nauczycieli Fabryki Energii. 

jeden karnet, aż 9 zajęć jogi

Celebruj dzień jogi z różnymi stylami jogi

dlaczego obchodzimy dzień jogi?

Międzynarodowy Dzień Jogi ma na celu uświadomienie korzyści płynących z praktykowania jogi

Joga to starożytna praktyka fizyczna, umysłowa i duchowa, która wywodzi się z Indii. Słowo „joga” pochodzi z sanskrytu i oznacza łączyć się lub łączyć, symbolizując jedność ciała i świadomości. Współcześnie joga praktykowana jest w różnych formach na całym świecie. Ze względu na rosnącą popularność jogi na całym świecie, Organizacja Narodów Zjednoczonych postanowiła utworzyć dzień dedykowany właśnie praktyce jogi.

Święto jogi zaczęto oficjalnie obchodzić na całym świecie po 11 grudnia 2014 r. kiedy to ONZ na podstawie rezolucji 69/131, ogłosiła, że 21 czerwca zostanie Międzynarodowym Dniem Jogi. Pierwsze obchody Dnia Jogi wypadały 21. czerwca 2015 r. kiedy około 36 000 osób, w tym premier Indii Narendra Modi i wiele innych znanych polityków z całego świata, wykonało 21 asan podczas 35. minutowej praktyki w New Delhi.

„Joga jest nieocenionym darem naszej starożytnej tradycji. Joga uosabia jedność umysłu i ciała, myśli i działania… holistyczne podejście [które] jest cenne dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Joga to nie tylko ćwiczenia; to sposób na odkrycie poczucia jedności z samym sobą, światem i naturą.”

JOGA DLA LUDZKOŚCI

To motyw przewodni tegorocznej edycji Międzynarodowego Dnia Jogi.

Obchody Międzynarodowego Dnia Jogi w Indiach i na całym świecie.

co daje nam joga?

Korzyści płynące z praktyki jogi

Praktyka jogi jest korzystna dla utrzymania ciała i umysłu w pełnym zdrowiu. W podejściu holistycznym, joga jest ukierunkowana na różne organy w ciele oraz stany umysłu. Asany (pozycje w jodze) sprawiają, że ciało jest mocne i elastyczne. Poprawia się nasz ogólny stan zdrowia. Praktyka oddechowa, która wchodzi w praktykę jogi, reguluje oczyszczanie wewnętrznych organów i narządów. Energia (prana), która jest generowana w ciele poprzez fizyczną praktykę, jest następnie kierowana do medytacji dla stabilności, spokoju i wyciszenia. Zalety jogi są niezliczone, dlatego do praktykowania zapraszamy każdego. Joga nie ma żadnych ograniczeń; nie musisz być silny i elastycznym by zacząć chodzić na zajęcia jogi. Międzynarodowy Dzień Jogi to idealna szansa to skorzystania z różnych metod jogi oraz rozpoczęcia swojej jogicznej drogi. 

joga wroclaw fabryka

świętuj dzień jogi z nami!

Zapraszamy do wspólnego celebrowania dnia jogi!

Joga Wroclaw nasi jogini

Zapłać za wstęp online, a następnie zapisz się na wybrane zajęcia jogi w niedzielę 26. czerwca. Jeden bilet pozwala wziąć udział we wszystkich lekcjach podczas Światowego Dnia Jogi!

JAK DO NAS DOJECHAĆ

Kamienica „Pod złotym dębem”, pierwsze piętro.

Darek Sobiecki

"Po raz pierwszy stanąłem na macie w 2011. To była bardzo krótka przygoda, wręcz niewypał, bo joga mnie wtedy całkowicie nudziła, a samą Savasanę uważałem za skandal. Moje życie się toczyło spokojnie, aż w 2018 poczułem wewnętrzną potrzebę, żeby dać jodze drugą szansę. Joga to nieustanny proces, który trwa i to jest piękne. Widzę u siebie ogromną przemianę na poziomie fizycznym, psychicznym i emocjonalnym. Zmieniło się moje nastawienie do świata, innych ludzi a także samego siebie. Mój przykład pokazuje, że warto czasem dać pewnym doświadczeniom drugą szansę…." 

Darek jest certyfikowanym przez Yoga Alliance nauczycielem Kundalini oraz Hatha Jogi. Uczestniczył w warsztatach jogi w Polsce, Austrii i Włoszech prowadzonych przez: Marka Bednarskiego, Paulinę Stróż, Jurka Jaguckiego, Nataszę Moszkowicz, Ewę Wardzałę, Konrada Kocota, Agnieszkę Berę, Clemensa Biedrawę. Obecnie uczestniczy w nauczycielskim programie mentorskim wg przekazu Iyengara. Jest praktykiem Reiki I stopnia.
Napisał książkę „Energioobieg” (pod pseudonimem „Dariusz Konon”). Prywatnie szaleje za swoimi 2 kotkami.

Karolina Gawlik

"Spośród kilku rodzajów jogi, które miałam okazję odkryć, najbardziej spodobała mi się Vinyasa, którą mam szczęście dzielić się z innymi. W praktyce skupiam się nie tylko na samych asanach, ale również na kreatywnych przejściach między nimi. Całość składa się w płynne ‘flow’, które łącze ze świadomą praktyką oddechową. Dzielenie się energią podczas wspólnej praktyki w grupie jest dla mnie zawsze niesamowitym doświadczeniem. Praktyka pomogła mi przetrwać trudne chwile i zawsze kiedy wydaje mi się, że nie mam na nią czasu, wiem, że to jest dokładnie ten moment w którym powinnam usiąść na macie."

Karolina praktykuje jogę od 2015 roku, a w 2019 znalazła się w wymarzonym miejscu na północy Indii, żeby zgłębić techniki jogi – nie tylko jej fizycznego aspektu, ale w szerszym kontekście całego systemu wartości i praktyk mentalnych. Tak ukończyła kurs RYS200 Yoga Teacher Training / Avdhoot Ashram Rishikesh. 
Z zawodu jest architektem, a z potrzeby spędzania większej ilości czasu poza biurkiem – instruktorką jogi.

Michalina Dalecka

"Joga jest dla mnie niesamowitym ruchem ciała, którego lekkość wynika z połączenia; prawidłowej techniki wykonywanych pozycji, rozciągnięcia, wzmocnienia ciała i oddechu. Każda praktyka jest inna, ponieważ potrzeby naszego ciała zmieniają się codziennie w zależności od samopoczucia i nastroju. Joga uczy samodyscypliny, pokory daje nieskończone pokłady wytrwałości, cierpliwości i ciepła dla samego siebie. Na moich zajęciach łącze typowe dla jogi asany z ćwiczeniami wzmacniającymi wszystkie mięśnie tworząc wyjątkowe flow połączone z muzyką która porusza zmysły. Na jodze wszyscy jesteśmy równi, mamy tylko mate i siebie"

Michalina jest certyfikowaną nauczycielką Vinyasa jogi (50H RYT, 2021 Wrocław), Yin Jogi (2022) oraz jogi dla kobiet w ciąży (25H RYT, 2021 Wrocław). Odbyła liczne warsztaty jogi z Barbarą Larsen, Magdaleną Nowosad, Martą Witecką, oraz kursy doszkalające z salamba sisrasana I, II pincha mayurasana, oddechu w praktyce asan, pracy z biodrami, otwarciu klatki piersiowej, balansów i pozycji odwróconych.
Gives instructions in English 🇬🇧

Maria Witkowska

"Lubię zmiany, niespodzianki, dużo akcji i absolutnie kocham jogę. To przyjemność dla ciała i dla umysłu. Wymaga cierpliwości, uczy samoakceptacji, dążenia do celów i dodaje energii. Zależy mi, żeby moi uczniowie wychodzili z zajęć z uczuciem zmiany. Giętkie ciało to giętki umysł :)"

Maria jest certyfikowaną nauczycielką Ashtanga Vinyasa Yoga. Ukończyła kurs 200h YTT w Grecji w szkole YogaUnionBali.

Monika Kuczma

"Żyję zgodnie z zasadą fit=balans. Kocham dobre i zdrowe jedzenie, ale również wszelkie słodkie nowinki. Chcę pokazać, że zdrowy styl życia, który rozpoczyna się w kuchni, a kończy na codziennej aktywności fizycznej jest czymś co każdy z nas ma w zasięgu ręki. Staram się na moich zajęciach pokazywać ćwiczenia, które łatwo i swobodnie wykorzystując przestrzeń dookoła nas możemy wpleść w naszą codzienną rutynę. Wierzę, że dzięki temu, zdrowy ruch dla naszego kręgosłupa jak i całego ciała przestanie być kojarzony tylko ze żmudnymi treningami a stanie się naturalnym i nieodłącznym elementem naszego życia."

Monika jest magistrem fizjoterapii, absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Ma sportową duszę, jest instruktorką fitness i w tym kierunku rozwija swoją karierę. Prowadzi zajęcia zdrowy kręgosłup i rolowanie ciała.

Kasia Morawska

"Z jogą przygodę rozpoczęłam z prozaicznej przyczyny - dla mnie sport to mord, a aktywność fizyczna zawsze była integralną częścią mojego życia. Pociążowe problemy z kręgosłupem i wielokrotnie kontuzjowane stawy skokowe, pchnęły mnie w stronę łagodniejszych form wysiłku. W jodze odnalazłam naturalność, autentyczność i brak ciśnienia na wynik. Często po praktyce rozbudowuję swój bank słów tabu dla jogi Iyengara - nie podejrzewałabym nigdy, że brak wyzwań w jodze, będzie dla mnie najlepszą formą motywacji. Praktykuję systematycznie i z zapałem, właśnie dlatego, że wiem, że nic nie muszę. Joga jest mną, a ja jestem jogą - i nie dbam o to, że to brzmi tandetnie, bo dla mnie granice między życiem, a jogą zaczęły się upłynniać, dzięki czemu mój świat potrafi się łatwo zharmonizować. Wiem, że będę to robić całe życie."

Kasia jest w trakcie Kursu Nauczycielskiego w systemie mentorskim u Marka Bednarskiego oraz na finiszu kursu nauczycielskiego jogi integralnej w Warszawie. Uczestniczyła w warsztatach i konwentach jogi w systemie Iyengara pod okiem Eyala Shifroni, Jaki Nett (Iyengara dla mięśni dna miednicy u kobiet), Sharata Arory, Konrada Kocota i Pauliny Stróż (zdrowie narządów kobiecych w jodze Iyengara). Jest aktywną członkinią Stowarzyszenia Jogi Iyengara. Studentka szkoły psychoterapii Gestalt i poszukiwaczka wspólnych mianowników między tą modalnością, a psychologią jogi.

Weronika Kaczmarska

"Pamiętam moment, kiedy wracałam ze swoich pierwszych zajęć jogi, czując, jakbym unosiła się nad ziemią. Uczucie lekkości, błogiego wewnętrznego spokoju, ale też pewnego rodzaju ekscytacji. I tak trwa to do dziś. Joga to dla mnie niekończąca się droga, która zawsze zaskakuje. Kiedy tylko pomyślę, że wiem już dużo, pojawia się coś nowego w asanie — inny wariant, inny sposób wejścia, inna perspektywa. Joga nauczyła mnie odpuszczania oraz bycia tu i teraz. Dzięki niej zatrzymuję się — nie zastanawiam się, co było wczoraj, a co mnie czeka jutro"

Weronika jest w trakcie Kursu Mentorskiego u Marka, regularnie spotkacie ją w Fabryce Energii na zajęciach oraz asystach grupy początkującej. Ukończyła roczny rozwijający kurs jogi pod okiem Marianny Gutterwil, gdzie zgłębiła tajniki filozofii jogi i anatomii.Uczyła się jogi według przekazu B.K.S Iyengara u Asi Mościńskiej-Krupy. Brała udział w warsztatach prowadzonych przez takich nauczycieli jak: Konrad Kocot, Jurek Jagucki, Ewa Wardzała oraz Eyal Shifroni.

Ania Michalik

"Moją przygodę z jogą zaczęłam w 2017 roku i od tego czasu regularnie praktykuje pod okiem Marka Bednarskiego. Dzięki jodze odkryłam siebie na nowo, poznałam swoje ciało fizyczne, emocjonalne i mentalne. Regularna praktyka sprawiła, że moje ciało stało się bardziej świadome, blokady które zakładałam przez lata przeszłego życia na serce i odczuwanie z miesiąca na miesiąc malały. Natomiast akceptacja siebie i moich ograniczeń ciała rosła. Chcę Was zaprosić do poznania i zaakceptowania siebie, niezależnie kim jesteśmy, jak wyglądamy i jak bardzo zastygliśmy w danym momencie życia. Daj sobie tą szansę bycia tu i teraz. Joga to pomost, który dzięki regularnej praktyce łączy, scala świat zewnętrzny z tym kim jesteśmy." 

Ania jest w trakcie Kursu Mentorskiego u Marka, regularnie spotkacie ją w Fabryce Energii na zajęciach  oraz asystach grupy początkującej i wyjazdach. Brała udział w warsztatach z Christianem Pisano w 2019, 2020 i 2023, Yogi Zainem w 2020 oraz Elayem Shifroni w 2021. Regularnie bierze też udział w kursach doszkalających przygotowanych przez Polskie Stowarzyszenie Jogi Iyengara.
Ania z wykształcenia jest pedagogiem i psychologiem społecznym. Prywatnie instruktor Slow Joggingu i fascynatka filozofii Slow Life.

Marek Bednarski

"Bardzo ważne jest dla mnie, by każdy na moich zajęciach czuł się bezpiecznie. Dlatego zawsze staram się stwarzać możliwie jak najbardziej komfortowe warunki do praktyki. Zwracam wtedy ogromną uwagę, na rozbudzenie ciekawość tematem jogi w wymiarze nie tylko gimnastycznym, ale również filozoficznym. W ten sposób staram się łączyć ruch z głębokim wymiarem jogi. Tak byśmy na ścieżce wspólnej przygody z nawet najtrudniejszymi asanami byli cały czas w zgodzie z samym sobą. Wyrazem tego jest radość, satysfakcja i dobre samopoczucie. Tego życzę Ci na moich zajęciach."

Marek praktykę jogi rozpoczął w roku 1992. Od 2005 r. prowadzi regularne zajęcia jogi. Dwukrotnie odbył miesięczne staże w Instytucie Iyengara w Punie (Indie), gdzie ćwiczył pod czujnym okiem Gity i Prashanta Iyengarów. Ukończył kursy nauczycielskie: 2005-2008 r. Intoductory I i II, 2011-2012 r. Intermediate Junior I, 2014-2015 r. Intermediate Junior II, 2017 Intermediade Junior III. Wszystkie zdane przed komisją, w skład której wchodziła Rita Keller. Ostatni egzamin zdany z wyróżnieniem. Uczestniczył w kursach terapeutycznych dla nauczycieli stopnia Junior i Senior, prowadzonych przez Lois Steinberg (USA) w latach 2012-2014. Od 2006 r. uczestniczył w warszatach jogi prowadzonych przez: Abhi Sridhar (Indie-wnuczka BKS Iyengara), Lois Steinberg (USA), Rita Keller (Niemcy), Corine Biria (Francja), Gabriella Gubillaro (Włochy), David Meloni (Florencja), Eyal Shifroni (Izrael), Christian Pisano (Nicea), Yogi Zain (Kalifornia). 

Marek jest także autorem bloga, którym pisze o jodze w teorii , o podróżach do Indii oraz praktyce własnej.

Sylwia Rogosz

"Nazywam się Sylwia i od około 12 lat zajmuję się różnymi metodami samorozwoju. W 2010 roku zainteresowałam praktyką medytacji Zen w nurcie Soto. Przez 11 lat praktykowałam w szkole prowadzonej przez Mistrza Kaisena. Równoległe rozpoczęłam studiowanie Hatha Jogi, które praktykuję 6 lat. Nieustannie dążę do podnoszenia moich kwalifikacji i umiejętności. Czerpię wielką przyjemność z dzielenia się tą drogocenną techniką pracy z ciałem. To, co jest dla mnie najistotniejsze w jodze, to proces stopniowego przybliżania i zrozumienia siebie".

Sylwia ukończyła roczny kurs doskonalający 2022/2023. Kurs obejmował VI zjazdów w ilości 54 godzin o tematyce pozycji stojących, skłonów, wygięć w tył, pozycji odwróconych oraz wykłady o filozofii jogi i wiedzy o anatomii.

Serwis korzysta z plików cookies (tzw. „ciasteczek”). Stanowią one dane, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika. Korzystając z serwisu zgadzasz się z naszą polityką prywatności.