GRUPA POCZĄTKUJĄCA ŁAGODNA

Na grupie łagodnej, podobnie jak na pozostałych grupach początkujących, bierzemy na warsztat podstawowe asany i pranayamy. Pracujemy w bardzo łagodny sposób, dlatego jeśli masz wątpliwość, czy poradzisz sobie na regularnej grupie lub gdy jesteś w gorszej kondycji fizycznej, ta grupa jest stworzona właśnie dla Ciebie. Każdą lekcję zaczynamy od wybranej pozycji relaksacyjnej; w trakcie zajęć częściej sięgamy po pomoce, tak aby wynieść z pozycji jak najwięcej, jednocześnie ściągając z niej aspekt wysiłkowy. Zachowujemy miesięczny program z podziałem na wybraną grupę asan w tygodniu, możesz więc mieć pewność, że również i na tej grupie gruntownie przerobisz podstawy pracy w asanach.


WYMAGANIA

Spokojny charakter zajęć umożliwia udział w tej grupie każdemu, niezależnie od wieku i sprawności fizycznej. Jeśli masz wątpliwości, co do swojej kondycji, praktykę możesz zacząć właśnie od tej grupy. Szczególnie polecamy jogę łagodną dla kobiet w trakcie menstruacji, gdzie praktyka jest dostosowana do naszych potrzeb w tym okresie.


ZAKRES WYKONYWANYCH ASAN I PRANAYAM

Ważne jest, abyśmy rozpoczynając praktykę jogi, robili to we właściwej kolejności. Dlatego opracowaliśmy swój autorski zestaw asan i pranayam. Ucząc się poniższych pozycji nie ryzykujesz bólem kręgosłupa. Wszystkie zaproponowane przez nas asany są możliwe do wykonania, nawet dla osób, które nigdy nie ćwiczyły i prowadzą statyczny tryb życia. Czas na opanowanie poniższych asan i pranayam jest różny i bardzo indywidualny. Zalecamy, aby uczęszczać na poziom podstawowy przez co najmniej pół roku, przed przejściem na kolejny poziom. Taki okres pozwoli, aby ciało stało się bardziej elastyczne, zrelaksowane. Jest to również czas by zaznajomić się z techniką wykonywania asan i pranayam.

ASANY:

  • Tadasana
  • Utkatasana
  • Vrksasana
  • Utthita Trikonasana
  • Virabhadrasana II
  • Utthita Parsvakonasana
  • Virabhadrasana l (z pietą w górze)
  • Ardha Chandrasana
  • Parsvottanasana I
  • Parivritta Trikonasana
  • Prasarita Padottanasana
  • Parighasana
  • Padangusthasana  
  • Padahastasana  
  • Uttanasana
  • Adho Mukha Svanasana
  • Adho Mukha Virasana
  • Urdhva Mukha Svanasana
  • Caturanga Danadasana
  • Dandasana
  • Gomukhasana (tylko ręce)
  • Siddhasana
  • Virasana
  • Eka Pada Supta Virasana
  • Baddha Konasana
  • Supta Baddha Konasana
  • Upavistha Konasana (siedząc prosto)
  • Parvatasana w Swastikasanie
  • Janu Sirsasana (wklęsłe plecy)
  • Triang Mukhaikapada Paschimottanasana (wklęsłe plecy)
  • Marichyasana I (tylko skręt lub skłon trzymając za stopę (wklęsłe plecy) )
  • Malasana
    (a) kość krzyżowa oparta o ścianę, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi
    (b) na środku, pięty na zrolowanym kocu, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi, kolana razem;
  • Paschimottanasana
  • Chatushpadasana
  • Setubandha Sarvangasana
  • Urdhva Prasarita Padasana (90°)
  • Bharadvajasana I
  • Mariciasana III (uproszczona, opierając zgięty łokieć o zewnętrzne kolano)
  • Savasana

oraz

  • Vinyasa (sekwencje połączonych asan) np. Surya Namasakar

PRANAYAMA:

  • Ujjayi etap I i II
  • Viloma etap I i II


KIEDY ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA?

Zajęcia grupy początkującej łagodnej odbywają się w każdy piątek o godz. 18.00 (patrz: GRAFIK)
Prowadzący: Maria Roszkowska