GRUPA POCZĄTKUJĄCA DYNAMICZNA

Joga początkująca dynamiczna obejmuje naukę podstawowych asan i pranayam, jednak - w przeciwieństwie do zwykłej grupy początkującej -  ta cechuje się dużo większą intensywnością zajęć. Poza głównymi zestawami asan, za każdym razem wykonujemy cykl połączonych asan (vinyasę) - Powitania Słońca (Surya Namaskar). Podobnie jak na innych grupach zachowujemy tygodniowy cykl poszczególnych pozycji w miesiącu, jednak wykonujemy je szybciej i z większym dynamizmem. Rozpoczęcie rano praktyki w taki sposób pobudza i rozgrzewa ciało, poprawia się funkcjonowanie układu krążenia, a my mamy energię na cały dzień. Każde zajęcia kończymy pozycjami relaksacyjnymi, aby zrównoważyć podjęty wcześniej wysiłek.


WYMAGANIA

Ze względu na intensywność zajęć, grupa ta nie jest polecana osobom z problemami kręgosłupa, po niedawnych urazach bądź poważnych operacjach, a także paniom w trakcie menstruacji. Jeśli masz wątpliwości, czy możesz uczestniczyć w zajęciach tej grupy, koniecznie  skonsultuj się z nauczycielem prowadzącym.


ZAKRES ASAN I PRANAYAM

Ważne jest, abyśmy rozpoczynając praktykę jogi, robili to we właściwej kolejności. Dlatego opracowaliśmy swój autorski zestaw asan i pranayam. Ucząc się poniższych pozycji nie ryzykujesz bólem kręgosłupa. Wszystkie zaproponowane przez nas asany są możliwe do wykonania, nawet dla osób, które nigdy nie ćwiczyły i prowadzą statyczny tryb życia. Czas na opanowanie poniższych asan i pranayam jest różny i bardzo indywidualny. Zalecamy, aby uczęszczać na poziom podstawowy przez co najmniej pół roku, przed przejściem na kolejny poziom. Taki okres pozwoli, aby ciało stało się bardziej elastyczne, zrelaksowane. Jest to również czas by zaznajomić się z techniką wykonywania asan i pranayam.

ASANY:

  • Tadasana
  • Utkatasana
  • Vrksasana
  • Utthita Trikonasana
  • Virabhadrasana II
  • Utthita Parsvakonasana
  • Virabhadrasana l (z pietą w górze)
  • Ardha Chandrasana
  • Parsvottanasana I
  • Parivritta Trikonasana
  • Prasarita Padottanasana
  • Parighasana
  • Padangusthasana  
  • Padahastasana  
  • Uttanasana
  • Adho Mukha Svanasana
  • Adho Mukha Virasana
  • Urdhva Mukha Svanasana
  • Caturanga Danadasana
  • Dandasana
  • Gomukhasana (tylko ręce)
  • Siddhasana
  • Vajrasana
  • Virasana
  • Eka Pada Supta Virasana
  • Baddha Konasana
  • Supta Baddha Konasana
  • Upavistha Konasana (siedząc prosto)
  • Parvatasana w Swastikasanie
  • Janu Sirsasana (wklęsłe plecy)
  • Triang Mukhaikapada Paschimottanasana (wklęsłe plecy)
  • Marichyasana I (tylko skręt lub skłon trzymając za stopę (wklęsłe plecy) )
  • Malasana
    (a) kość krzyżowa oparta o ścianę, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi
    (b) na środku, pięty na zrolowanym kocu, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi, kolana razem;
  • Paschimottanasana
  • Chatushpadasana
  • Setubandha Sarvangasana
  • Urdhva Prasarita Padasana (90°)
  • Bharadvajasana I
  • Mariciasana III (uproszczona, opierając zgięty łokieć o zewnętrzne kolano)
  • Savasana

PRANAYAMA:

  • Ujjayi etap I i II
  • Viloma etap I i II


KIEDY ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA?

Zajęcia grupy początkującej dynamicznej odbywają się w każdą sobotę o godz. 9.00 (patrz: GRAFIK).
Prowadzący: Maria Roszkowska