GRUPA DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Program grupy początkującej obejmuje naukę podstawowych asan (pozycji jogi) i pranayam (praca z oddechem). W każdym tygodniu miesiąca skupiamy się na innej grupie pozycji, są to kolejno: asany stojące, skłony i napinanie brzucha, wygięcia i skręty, pozycje relaksacyjne. Dzięki temu uczęszczając nawet tylko 1 w tygodniu masz szansę na pracę z każdym rodzajem asan i holistycznej pracy z ciałem. Jednakże dla uzyskania lepszych efektów z praktyki rekomendujemy udział w zajęciach przynajmniej 2 razy w tygodniu. Na grupie początkującej sercem praktyki są dla nas pozycje stojące, świetnie przygotowujące nasze ciało na asany bardziej zaawansowane, które pojawiają się na wyższych poziomach. Gruntowne i rzetelne przerobienie podstaw daje Ci pewność bezpiecznej praktyki i cieszenie się zdrowiem przez lata.  


WYMAGANIA

Grupa jest otwarta dla każdego, bez względu na wcześniejsze doświadczenie z jogą oraz kondycję fizyczną. W razie wątpliwości lub poważnych problemów zdrowotnych możesz przed przystąpieniem do tej grupy skorzystać z konsultacji z nauczycielem prowadzącym. Na jodze dla początkujących zdobędziesz silne podstawy do dalszej praktyki.


ZAKRES WYKONYWANYCH ASAN I PRANAYAM

Ważne jest, abyśmy rozpoczynając praktykę jogi, robili to we właściwej kolejności. Dlatego opracowaliśmy swój autorski zestaw asan i pranayam. Ucząc się poniższych pozycji nie ryzykujesz bólem kręgosłupa. Wszystkie zaproponowane przez nas asany są możliwe do wykonania nawet dla osób, które nigdy nie ćwiczyły i prowadzą statyczny tryb życia. Czas na opanowanie poniższych asan i pranayam jest różny i bardzo indywidualny. Zalecamy, aby uczęszczać na poziom podstawowy przez co najmniej pół roku, przed przejściem na kolejny poziom. Taki okres pozwoli, aby ciało stało się bardziej elastyczne, zrelaksowane. Jest to również czas, by zaznajomić się z techniką wykonywania asan i pranayam.

ASANY:

  • Tadasana
  • Utkatasana
  • Vrksasana
  • Utthita Trikonasana
  • Virabhadrasana II
  • Utthita Parsvakonasana
  • Virabhadrasana l (z pietą w górze)
  • Ardha Chandrasana
  • Parsvottanasana I
  • Parivritta Trikonasana
  • Prasarita Padottanasana
  • Parighasana
  • Padangusthasana  
  • Padahastasana  
  • Uttanasana
  • Adho Mukha Svanasana
  • Adho Mukha Virasana
  • Urdhva Mukha Svanasana
  • Caturanga Danadasana
  • Dandasana
  • Gomukhasana (tylko ręce)
  • Siddhasana
  • Vajrasana
  • Virasana
  • Eka Pada Supta Virasana
  • Baddha Konasana
  • Supta Baddha Konasana
  • Upavistha Konasana (siedząc prosto)
  • Parvatasana w Swastikasanie
  • Janu Sirsasana (wklęsłe plecy)
  • Triang Mukhaikapada Paschimottanasana (wklęsłe plecy)
  • Marichyasana I (tylko skręt lub skłon trzymając za stopę (wklęsłe plecy) )
  • Malasana
    (a) kość krzyżowa oparta o ścianę, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi
    (b) na środku, pięty na zrolowanym kocu, ręce wyciągnięte równolegle do podłogi, kolana razem;
  • Paschimottanasana
  • Chatushpadasana
  • Setubandha Sarvangasana
  • Urdhva Prasarita Padasana (90°)
  • Bharadvajasana I
  • Mariciasana III (uproszczona, opierając zgięty łokieć o zewnętrzne kolano)
  • Savasana

PRANAYAMA:

  • Ujjayi etap I i II
  • Viloma etap I i II

W JAKIE DNI ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA?

Zajęcia dla osób początkujących odbywaja się w naszej szkole od poniedziałku do niedzieli, zarówno w godzinach porannych jak i popołudniowych. Sprawdź w naszym GRAFIKU, które dni i godziny odpowiadają Ci najbardziej. Zapraszamy do wspólnej praktyki! 
Nauczyciele: Marek, Maria, Ewa, Kamila, Agata, Kasia, Ania, Monika.