GRUPA ŚRENIOZAAWANSOWANA

Zajęcia jogi na tej grupie cechują się dużo większym poziomem trudności i zaawansowania wykonywanych asan, niż ma to miejsce na grupach początkujących. Pojawiają się mocniejsze wygięcia do tyłu, pozycje brzuszne oraz odwrócone, cały czas doskonalimy asany i pranayamy z wcześniejszego poziomu. Aby bezpiecznie praktykować na tej grupie niezbędne jest wcześniejsze przygotowanie na grupie początkującej. Opracowany przez nas roczny program daje możliwość zapoznania się z bardziej zaawansowanymi pozycjami i udoskonalenia wcześniej już poznanych.


WYMAGANIA

Wcześniejsze przygotowanie przez półroczną praktykę na grupie początkującej lub ukończenie pogłębionego kursu dla początkujących. Dołączenie do grupy jest możliwe po uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego. Na grupę średniozaawansowaną może uczęszczać osoba praktykująca minimum 2 razy w tygodniu.


ZAKRES ASAN I PRANAYAM

Na poziomie średniozaawansowanym doskonalimy asany i pranayamy z poziomu podstawowego. Dodatkowo wprowadzamy nowe pozycje i techniki oddechowe. Ponieważ zakres wiedzy jest bardzo obszerny, stworzyliśmy własny autorski cykl nauki. Został on podzielony na miesiące oraz powtarzany jest na przestrzeni całego roku. Dzięki temu każda lekcja poświęcona jest jakiejś jednej technice i wybranym asanom lub pranayamom. Powtarzanie lekcji pozwala na przypomnienie sobie materiału i jego ponowne przepraktykowanie. W dowolnym momencie można dołączyć do tej grupy po uzyskaniu zgody od nauczyciela prowadzącego.


 ASANY:

  • Garudasana
  • Parivrtta Trikonasana
  • Parivrtta Parsvakonasana
  • Parivrtta Ardha Chandrasana
  • Virabhadrasana III
  • Utthita Hasta Padangusthasana I (noga do przodu; z pomocą oraz bez pomocy)
  • Adho Mukha Svanasana (z podparciem)
  • Parsvottanasana (klasycznie)
  • Prasarita Padottanasana I (klasycznie)
  • Uttanasana (klasycznie)
  • Urdhva Mukha Svanasana
  • Chaturanga Dandasana
  • Bhujangasana I
  • Dhanurasana
  • Salabasana
  • Makarasana
  • Ustrasana
  • Paripurna Navasana
  • Ardha Navasana
  • Supta Virasana (z podparciem i bez podparcia)
  • Baddha Konasana
  • Supta Baddha Konasana
  • Upavistha Konasana (siedząc prosto)
  • Janu Sirsasana
  • Marichasana I
  • Paschimottanasana (Ugrasana/Brahmacharyasana)
  • Salamba Sirsasana (przy ścianie i na linach)
  • Salamba Sarvangasana I
  • Halasana (paluchy na podłodze)
  • Eka Pada Sarvangasana
  • Parsvaika Pada Sarvangasana
  • Parsva Halasana
  • Setu Bandha Sarvangasana (Uttana Mayurasana z pomocą)
  • Supta Padangusthasana I i II
  • Bharadvajasana I (klasycznie)
  • Bharadvajasana II
  • Malasana (pięty na ziemi, ręce obejmujące ścianę/kolumnę)
  • Marichyasana III (ręce zaplecione, zgięty łokieć)
  • Ardha Matsyendrasana I (przygotowanie/pomoc)
  • Urdhva Dhanurasana I (z krzesła)
  • Dwi Pada Viparita Dandasana (na krześle)
  • Savasana (opaska na oczach; normalne wdechy i głębokie wydechy)

PRANAYAMA:

  • Ujjayi etapy III i IV
  • Viloma etap III
  • Bhramari IA, IB, IIA, IIB