OPIS:


Na grupie średnio zaawansowanej dynamicznej pojawia się więcej płynnych przejść między pozycjami oraz Powitań Słońca. Zajęcia mają na celu rozbudzenie nas, rozruszanie zastałego ciała po nocy oraz dodanie energii na cały aktywny dzień. Dynamiczna praktyka asan o poranku sprawia, że nasze ciało szybko odczuwa pozytywne efekty praktyki, takie jak zwiększenie elastyczności mięśni, większą świadomość ciała oraz lepsze samopoczucie na cały dzień. Na zajęciach pojawia się więcej szczegółowych komend w asanach przez co jeszcze głębiej wchodzimy uwagą do wnętrza ciała. Dochodzą tu także trudniejsze warianty asan oraz pozycje wymagające większej świadomości ciała i większej elastyczności. Pojawiają się także pozycje odwrócone takie jak Salamba Sarvangasana, Halasana oraz Ardha Adho Mukha Vrksasana. Na grupie tej wymagana jest podstawowa wiedza na temat asan oraz używania pomocy do jogi. Jak na każdych zajęciach, nie brakuje jednak również pozycji relaksacyjnych, którymi kończymy całe zajęcia. W czasie ćwiczeń używane są pomoce do jogi, takie jak: koce, klocki i paski - wykorzystane do indywidualnych potrzeb. Pomocy tych używa się jednak nieco rzadziej niż na pozostałych grupach początkujących.


Wpływ jogi:


• przywracanie naturalnej ruchomości w stawach,
• przywrócenie równowagi statycznej,
• odciążenie narządów ruchu,
• działanie antystresowe i relaksacyjne,
• lepsze wejrzenie w głąb siebie,
• zmniejszenie bólów pleców i mięśni,
• poprawa krążenia krwi,
• wsparcie systemu immunologicznego (odpornościowego),
• usprawnienie pracy organów wewnętrznych, gruczołów i narządów zmysłowych,
• poprawa samopoczucia, ułatwienie samoakceptacji, zwiększenie optymizmu i akceptacji samego siebie.

WYMAGANIA:


Aby uczestniczyć w zajęciach, trzeba mieć przynajmniej miesięczne przygotowanie z grupy początkującej. Wymagana jest znajomość Halasany na krześle oraz Setu Bandha Sarvangasany. 


ZAKRES WYKONYWANYCH ASAN I PRANAYAM:


Na poziomie średnio zaawansowanym doskonalimy asany i pranayamy z poziomu podstawowego. Dodatkowo wprowadzamy nowe pozycje i techniki oddechowe. W praktyce dynamicznej zwanej vinyasa, wiele z poznanych asan zostaje połączonych w jeden ciąg pozycji wykonywanych bez przerwy. Zawsze gdy nauczyciel zauważa brak zrozumienia danej pozycji, zostaje ona osobno wytłumaczona. W dowolnym momencie można dołączyć do tej grupy po uzyskaniu zgody od nauczyciela prowadzącego.


ASANY

  • Garudasana
  • Parivrtta Trikonasana
  • Parivrtta Parsvakonasana
  • Parivrtta Ardha Chandrasana
  • Virabhadrasana III
  • Utthita Hasta Padangusthasana I (noga do przodu; z pomocą oraz bez pomocy)
  • Adho Mukha Svanasana (z pomocą)
  • Parsvottanasana (klasycznie)
  • Prasarita Padottanasana I (klasycznie)
  • Uttanasana (klasycznie)
  • Urdhva Mukha Svanasana
  • Chaturanga Dandasana
  • Bhujangasana I
  • Dhanurasana
  • Salabasana
  • Makarasana
  • Ustrasana
  • Paripurna Navasana
  • Ardha Navasana
  • Supta Virasana (z podporą i bez podpory)
  • Baddha Konasana
  • Supta Baddha Konasana
  • Upavistha Konasana (siedząc prosto)
  • Janu Sirsasana
  • Marichasana I
  • Paschimottanasana (Ugrasana/Brahmacharyasana)
  • Salamba Sarvangasana I
  • Halasana (paluchy na podłodze)
  • Eka Pada Sarvangasana
  • Parsvaika Pada Sarvangasana
  • Parsva Halasana
  • Setu Bandha Sarvangasana (Uttana Mayurasana z pomocą)
  • Supta Padangusthasana I i II
  • Bharadvajasana I
  • Bharadvajasana II
  • Malasana (pięty na ziemi, ręce obejmujące ścianę/kolumnę)
  • Marichyasana III (ręce zaplecione, zgięty łokieć)
  • Ardha Matsyendrasana I (przygotowanie/pomoc)
  • Urdhva Dhanurasana I (także z krzesła)
  • Dwi Pada Viparita Dandasana (na krześle)
  • Savasana (opaska na oczach; normalne wdechy i głębokie wydechy)

PRANAJAMA:

  • Ujjayi etapy III i IV
  • Viloma etap III
  • Bhramari IA, IB, IIA, IIB

ZAPISY:


Wstęp na zajęcia po co najmniej miesięcznej, regularnej praktyce w Fabryce Energii po konsultacji z prowadzącym zajęcia. 
Na grupę średnio zaawansowaną może uczęszczać osoba praktykująca minimum 2 razy w tygodniu.  Wejście na grupę bez zapisów i rezerwacji miejsca. 

Czas trwania zajęć 90 minut. 

Co należy zabrać ze sobą?
Wygodny strój do ćwiczeń (spodenki i koszulkę). Maty oraz wszystkie pomoce do jogi dostępne są na miejscu. 


Sprawdź kiedy odbywają się zajęcia - GRAFIK